Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BDC3503 QUINTON
ALFA ROMEO | 16410 22023 00 | |
ALFA ROMEO | 164102202300 | |
ALFA ROMEO | 60 551 775 | |
ALFA ROMEO | 60 552 375 | |
ALFA ROMEO | 60 569 163 | |
ALFA ROMEO | 60 569 386 | |
ALFA ROMEO | 60 571 548 | |
ALFA ROMEO | 60 622 077 | |
ALFA ROMEO | 60 653 478 | |
ALFA ROMEO | 60 658 565 | |
ALFA ROMEO | 60 801 722 | |
ALFA ROMEO | 60 815 938 | |
ALFA ROMEO | 60551775 | |
ALFA ROMEO | 60552375 | |
ALFA ROMEO | 60569163 | |
ALFA ROMEO | 60569386 | |
ALFA ROMEO | 60571548 | |
ALFA ROMEO | 60622077 | |
ALFA ROMEO | 60653478 | |
ALFA ROMEO | 60658565 | |
ALFA ROMEO | 60801722 | |
ALFA ROMEO | 60815938 | |
ALFA ROMEO | 71 711 434 | |
ALFA ROMEO | 71 711 447 | |
ALFA ROMEO | 71711434 | |
ALFA ROMEO | 71711447 | |
ALFA ROMEO | 82 410 539 | |
ALFA ROMEO | 82410539 | |
FIAT | 16 410 220 12 | |
FIAT | 16 410 220 23 | |
FIAT | 1641022012 | |
FIAT | 1641022023 | |
FIAT | 46 445 006 | |
FIAT | 46445006 | |
FIAT | 60 551 775 | |
FIAT | 60 569 163 | |
FIAT | 60 569 386 | |
FIAT | 60 571 548 | |
FIAT | 60 620 075 | |
FIAT | 60 622 077 | |
FIAT | 60 653 478 | |
FIAT | 60 658 565 | |
FIAT | 60 801 722 | |
FIAT | 60 813 443 | |
FIAT | 60 815 938 | |
FIAT | 60 843 443 | |
FIAT | 60551775 | |
FIAT | 60569163 | |
FIAT | 60569386 | |
FIAT | 60571548 | |
FIAT | 60620075 | |
FIAT | 60622077 | |
FIAT | 60653478 | |
FIAT | 60658565 | |
FIAT | 60801722 | |
FIAT | 60813443 | |
FIAT | 60815938 | |
FIAT | 60843443 | |
FIAT | 71 711 434 | |
FIAT | 71 711 447 | |
FIAT | 71 739 568 | |
FIAT | 71711434 | |
FIAT | 71711447 | |
FIAT | 71739568 | |
FIAT | 82 410 539 | |
FIAT | 82 427 592 | |
FIAT | 82 450 539 | |
FIAT | 82410539 | |
FIAT | 82427592 | |
FIAT | 82450539 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BDC3503 QUINTON w samochodach:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.