Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 284 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 | |
Minimalna grubość [mm] | 20,2 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 59 | |
Wysokość [mm] | 43,5 | |
Ilość otworów | 5 | |
Wymiar gwintu | 13 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 98 | |
Kolor | czarny | |
Powierzchnia | lakierowany | |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R 02 C0176/0573 | |
nr EAN | 3322936174905 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DF1749 TRW
ALFA ROMEO | 0000060578093 | |
ALFA ROMEO | 0000071765650 | |
ALFA ROMEO | 0060653478 | |
ALFA ROMEO | 0060658565 | |
ALFA ROMEO | 0060813443 | |
ALFA ROMEO | 0071711434 | |
ALFA ROMEO | 0082427592 | |
ALFA ROMEO | 164102202300 | |
ALFA ROMEO | 46776742 | |
ALFA ROMEO | 52015291 | |
ALFA ROMEO | 60569163 | |
ALFA ROMEO | 60571548 | |
ALFA ROMEO | 60622077 | |
ALFA ROMEO | 60653478 | |
ALFA ROMEO | 60658565 | |
ALFA ROMEO | 60699518 | |
ALFA ROMEO | 60801722 | |
ALFA ROMEO | 60813443 | |
ALFA ROMEO | 60815938 | |
ALFA ROMEO | 71711434 | |
ALFA ROMEO | 71711447 | |
ALFA ROMEO | 71739567 | |
ALFA ROMEO | 71739568 | |
ALFA ROMEO | 82410539 | |
ALFA ROMEO | 82427592 | |
FIAT | 46445006 | |
FIAT | 51990127 | |
FIAT | 51996238 | |
FIAT | 52015291 | |
FIAT | 60569163 | |
FIAT | 60571548 | |
FIAT | 60699518 | |
FIAT | 60801722 | |
FIAT | 71711434 | |
FIAT | 71711447 | |
FIAT | 71739568 | |
FIAT | 82427592 | |
FIAT | 82450539 | |
LANCIA | 46445006 | |
LANCIA | 52015291 | |
LANCIA | 60569163 | |
LANCIA | 60571548 | |
LANCIA | 60699518 | |
LANCIA | 60801722 | |
LANCIA | 71711434 | |
LANCIA | 71711447 | |
LANCIA | 71739568 | |
LANCIA | 82427592 | |
LANCIA | 82450539 | |
OPEL | 5 69 086 | |
OPEL | 5 69 095 | |
OPEL | 95511282 | |
OPEL | 95515331 | |
VAUXHALL | 5 69 086 | |
VAUXHALL | 5 69 095 | |
VAUXHALL | 95511282 | |
VAUXHALL | 95515331 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa DF1749 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DF1749 TRW:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.