Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BDC3766 QUINTON
ALFA ROMEO | 46 445 004 | |
ALFA ROMEO | 46 455 892 | |
ALFA ROMEO | 46445004 | |
ALFA ROMEO | 46455892 | |
ALFA ROMEO | 60 806 135 | |
ALFA ROMEO | 60 810 404 | |
ALFA ROMEO | 60 813 038 | |
ALFA ROMEO | 60806135 | |
ALFA ROMEO | 60810404 | |
ALFA ROMEO | 60813038 | |
FIAT | 46 403 088 | |
FIAT | 46 403 959 | |
FIAT | 46 445 004 | |
FIAT | 46 448 168 | |
FIAT | 46 455 892 | |
FIAT | 46 758 714 | |
FIAT | 46403088 | |
FIAT | 46403959 | |
FIAT | 46445004 | |
FIAT | 46448168 | |
FIAT | 46455892 | |
FIAT | 46758714 | |
FIAT | 60 806 135 | |
FIAT | 60 810 404 | |
FIAT | 60 811 878 | |
FIAT | 60 812 164 | |
FIAT | 60 812 422 | |
FIAT | 60 813 038 | |
FIAT | 60806135 | |
FIAT | 60810404 | |
FIAT | 60811878 | |
FIAT | 60812164 | |
FIAT | 60812422 | |
FIAT | 60813038 | |
FIAT | 82 433 918 | |
FIAT | 82 440 356 | |
FIAT | 82 450 657 | |
FIAT | 82 451 746 | |
FIAT | 82433918 | |
FIAT | 82440356 | |
FIAT | 82450657 | |
FIAT | 82451746 | |
LANCIA | 46 403 088 | |
LANCIA | 46 403 959 | |
LANCIA | 46 445 004 | |
LANCIA | 46 445 892 | |
LANCIA | 46 448 168 | |
LANCIA | 46 455 892 | |
LANCIA | 46 758 714 | |
LANCIA | 46403088 | |
LANCIA | 46403959 | |
LANCIA | 46445004 | |
LANCIA | 46445892 | |
LANCIA | 46448168 | |
LANCIA | 46455892 | |
LANCIA | 46758714 | |
LANCIA | 60 806 135 | |
LANCIA | 60 810 404 | |
LANCIA | 60 812 422 | |
LANCIA | 60 813 038 | |
LANCIA | 60806135 | |
LANCIA | 60810404 | |
LANCIA | 60812422 | |
LANCIA | 60813038 | |
LANCIA | 82 433 918 | |
LANCIA | 82 440 356 | |
LANCIA | 82 443 918 | |
LANCIA | 82 450 657 | |
LANCIA | 82 451 746 | |
LANCIA | 82433918 | |
LANCIA | 82440356 | |
LANCIA | 82443918 | |
LANCIA | 82450657 | |
LANCIA | 82451746 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BDC3766 QUINTON w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.