Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie |
Powierzchnia | pokryty |
średnica zewnętrzna [mm] | 284 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
Wysokość [mm] | 44 |
Felga, ilość otworów | 4 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 98 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 59 |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 APPROVED |
Minimalna grubość [mm] | 20 |
Ciężar [kg] | 5,90 |
Wzór otworów/Ilość otworów | 6/4 |
nr EAN | 4250238743804 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, COAT Z 110.2209.20 ZIMMERMANN
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
46445004, 46455892, 60806135, 60810404, 60813038
46403088, 46445004, 46455892, 46758714, 46788714, 82433918, 82440356, 82450657, 82451746
46403088, 46403959, 46445004, 46448168, 46455892, 46758714, 51920094, 60812422, 60813038, 82450657
ALFA ROMEO | 46 445 004 | |
ALFA ROMEO | 46 455 892 | |
ALFA ROMEO | 60 806 135 | |
ALFA ROMEO | 60 810 404 | |
ALFA ROMEO | 60 813 038 | |
FIAT | 46 403 088 | |
FIAT | 46 403 959 | |
FIAT | 46 445 004 | |
FIAT | 46 448 168 | |
FIAT | 46 455 892 | |
FIAT | 46 758 714 | |
FIAT | 51 920 094 | |
FIAT | 60 812 422 | |
FIAT | 60 813 038 | |
FIAT | 82 450 657 | |
LANCIA | 46 403 088 | |
LANCIA | 46 445 004 | |
LANCIA | 46 455 892 | |
LANCIA | 46 758 714 | |
LANCIA | 46 788 714 | |
LANCIA | 82 433 918 | |
LANCIA | 82 440 356 | |
LANCIA | 82 450 657 | |
LANCIA | 82 451 746 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, COAT Z 110.2209.20 ZIMMERMANN w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, COAT Z 110.2209.20 ZIMMERMANN:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.
Powstała w latach sześćdziesiątych XX wieku Firma Otto Zimmermann opracowuje, produkuje i sprzedaje wysokiej jakości części samochodowe przeznaczone dla zakładów motoryzacyjnych oraz na niezależny rynek części samochodowych.
W roku 1990 Otto Zimmermann GmbH przeniosła siedzibę z Eppingen do Sinsheim i od tego czasu systematycznie rozszerza swoją bazę administracyjną, moce produkcyjne i powierzchnię magazynową, która obecnie wynosi ponad 17.000 metrów kwadratowych.