Strona zabudowy | Oś przednia | |
Grubość [mm] | 22 | |
Średnica [mm] | 284 | |
Wysokość [mm] | 43,5 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 | |
Minimalna grubość [mm] | 20,2 | |
Ilość otworów | 4 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 59 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze zintegrowanym stykiem ostrzegającym o zużyciu | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami | |
średnica zewnętrzna [mm] | 284 | |
nr EAN | 5900427199545 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa C3F005ABE ABE
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
46445004, 46455892, 60806135, 60810404, 60813038
09493914, 46403088, 46403959, 46445004, 46448168, 46455892, 46758714, 60812422, 60813038, 82450657
46403088, 46455892, 46758714, 46445004, 46788714, 82433918, 82440356, 82450657, 82451746
ALFA ROMEO | 4 644 500 4 | |
ALFA ROMEO | 4 645 589 2 | |
ALFA ROMEO | 6 080 613 5 | |
ALFA ROMEO | 6 081 040 4 | |
ALFA ROMEO | 60 813 038 | |
FIAT | 09.4939.14 | |
FIAT | 4 640 308 8 | |
FIAT | 4 640 395 9 | |
FIAT | 4 644 500 4 | |
FIAT | 4 644 816 8 | |
FIAT | 4 645 589 2 | |
FIAT | 46 758 714 | |
FIAT | 6 081 242 2 | |
FIAT | 6 081 303 8 | |
FIAT | 8 245 065 7 | |
LANCIA | 4 640 308 8 | |
LANCIA | 4 645 589 2 | |
LANCIA | 4 675 871 4 | |
LANCIA | 46 445 004 | |
LANCIA | 46 788 714 | |
LANCIA | 8 243 391 8 | |
LANCIA | 8 244 035 6 | |
LANCIA | 8 245 065 7 | |
LANCIA | 8 245 174 6 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa C3F005ABE ABE w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa C3F005ABE ABE:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.