Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy Opel VECTRA A (J89) 2.0 i Turbo 4x4 (F19, M19) (1994.06-1995.11) 204km » BDR131 quinton
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 2.0 I Turbo 4x4 (f19, M19) (1994.06-1995.11) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Bęben hamulcowy BDR131 QUINTON

BDR131 Bęben hamulcowy QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

BDR131

producent:

QUINTON

średnica bębna hamulcowego:180
Wysokość [mm]:74,5
Wewnętrza wysokość bębna hamulcowego [mm]:38,5
Ilość otworów:4
średnica otworu [mm]:100

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy BDR131 QUINTON

numery OEM:
SEAT      171501615B
SEAT      191501615B
VOLKSWAGEN      171501615
VOLKSWAGEN      171501615A
VOLKSWAGEN      171501615B
VOLKSWAGEN      171501615C
VOLKSWAGEN      191501615
VOLKSWAGEN      191501615B
VOLKSWAGEN      823501615B
AUDI      171501615
AUDI      171501615A
AUDI      171501615B
AUDI      171501615C
AUDI      191501615
AUDI      191501615B
AUDI      823501615B
AUDI      171 501 615
AUDI      171 501 615 A
AUDI      171 501 615 B
AUDI      191 501 615
AUDI      191 501 615 B
AUDI      823 501 615 B
SEAT      171 501 615B
SEAT      191 501 615 B
VOLKSWAGEN      171 501 615
VOLKSWAGEN      171 501 615 A
VOLKSWAGEN      171 501 615 B
VOLKSWAGEN      171 501 615 C
VOLKSWAGEN      191 501 615
VOLKSWAGEN      191 501 615 B
VOLKSWAGEN      823 501 615 B

Zastosowanie Bęben hamulcowy BDR131 QUINTON w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.