Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 211 |
Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 180 |
Wysokość [mm] | 75 |
Felga, ilość otworów | 4 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 50 |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 APPROVED |
Minimalna grubość [mm] | 181 |
Ciężar [kg] | 4,20 |
Wzór otworów/Ilość otworów | 4/4 |
nr EAN | 4250238713869 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 600.1950.00 ZIMMERMANN
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
VAG | 171 501 615 | |
VAG | 171 501 615 A | |
VAG | 171 501 615 B | |
VAG | 191 501 615 B | |
VAG | 823 501 615 B |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 600.1950.00 ZIMMERMANN w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.
Powstała w latach sześćdziesiątych XX wieku Firma Otto Zimmermann opracowuje, produkuje i sprzedaje wysokiej jakości części samochodowe przeznaczone dla zakładów motoryzacyjnych oraz na niezależny rynek części samochodowych.
W roku 1990 Otto Zimmermann GmbH przeniosła siedzibę z Eppingen do Sinsheim i od tego czasu systematycznie rozszerza swoją bazę administracyjną, moce produkcyjne i powierzchnię magazynową, która obecnie wynosi ponad 17.000 metrów kwadratowych.