Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP1015 QUINTON
AUDI | 8A0 698 151D | |
AUDI | 8A0698151D | |
PORSCHE | 928 351 393 04 | |
PORSCHE | 928 351 930 05 | |
PORSCHE | 928 351 930 06 | |
PORSCHE | 928 351 930 16 | |
PORSCHE | 928 351 931 01 | |
PORSCHE | 928 351 939 01 | |
PORSCHE | 928 351 939 02 | |
PORSCHE | 928 351 939 03 | |
PORSCHE | 928 351 939 04 | |
PORSCHE | 92835139304 | |
PORSCHE | 92835193005 | |
PORSCHE | 92835193006 | |
PORSCHE | 92835193016 | |
PORSCHE | 92835193101 | |
PORSCHE | 92835193901 | |
PORSCHE | 92835193902 | |
PORSCHE | 92835193903 | |
PORSCHE | 92835193904 | |
PORSCHE | 944 351 939 02 | |
PORSCHE | 944 351 939 03 | |
PORSCHE | 94435193902 | |
PORSCHE | 94435193903 | |
PORSCHE | 959 351 949 03 | |
PORSCHE | 95935194903 | |
PORSCHE | 965 351 930 04 | |
PORSCHE | 965 351 939 00 | |
PORSCHE | 965 351 939 02 | |
PORSCHE | 965 351 939 03 | |
PORSCHE | 96535193004 | |
PORSCHE | 96535193900 | |
PORSCHE | 96535193902 | |
PORSCHE | 96535193903 | |
PORSCHE | 993 351 930 01 | |
PORSCHE | 993 351 930 60 | |
PORSCHE | 993 351 939 01 | |
PORSCHE | 99335193001 | |
PORSCHE | 99335193060 | |
PORSCHE | 99335193901 | |
SEAT | 8A0 698 151D | |
SEAT | 8A0698151D | |
VOLKSWAGEN | 8A0 698 151D | |
VOLKSWAGEN | 8A0 698 151E | |
VOLKSWAGEN | 8A0 698 151F | |
VOLKSWAGEN | 8A0698151D | |
VOLKSWAGEN | 8A0698151E | |
VOLKSWAGEN | 8A0698151F |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP1015 QUINTON w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.