Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP1015 QUINTON
AUDI | 8A0 698 151D | |
AUDI | 8A0698151D | |
PORSCHE | 928 351 393 04 | |
PORSCHE | 928 351 930 05 | |
PORSCHE | 928 351 930 06 | |
PORSCHE | 928 351 930 16 | |
PORSCHE | 928 351 931 01 | |
PORSCHE | 928 351 939 01 | |
PORSCHE | 928 351 939 02 | |
PORSCHE | 928 351 939 03 | |
PORSCHE | 928 351 939 04 | |
PORSCHE | 92835139304 | |
PORSCHE | 92835193005 | |
PORSCHE | 92835193006 | |
PORSCHE | 92835193016 | |
PORSCHE | 92835193101 | |
PORSCHE | 92835193901 | |
PORSCHE | 92835193902 | |
PORSCHE | 92835193903 | |
PORSCHE | 92835193904 | |
PORSCHE | 944 351 939 02 | |
PORSCHE | 944 351 939 03 | |
PORSCHE | 94435193902 | |
PORSCHE | 94435193903 | |
PORSCHE | 959 351 949 03 | |
PORSCHE | 95935194903 | |
PORSCHE | 965 351 930 04 | |
PORSCHE | 965 351 939 00 | |
PORSCHE | 965 351 939 02 | |
PORSCHE | 965 351 939 03 | |
PORSCHE | 96535193004 | |
PORSCHE | 96535193900 | |
PORSCHE | 96535193902 | |
PORSCHE | 96535193903 | |
PORSCHE | 993 351 930 01 | |
PORSCHE | 993 351 930 60 | |
PORSCHE | 993 351 939 01 | |
PORSCHE | 99335193001 | |
PORSCHE | 99335193060 | |
PORSCHE | 99335193901 | |
SEAT | 8A0 698 151D | |
SEAT | 8A0698151D | |
VOLKSWAGEN | 8A0 698 151D | |
VOLKSWAGEN | 8A0 698 151E | |
VOLKSWAGEN | 8A0 698 151F | |
VOLKSWAGEN | 8A0698151D | |
VOLKSWAGEN | 8A0698151E | |
VOLKSWAGEN | 8A0698151F |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP1015 QUINTON w samochodach:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.