Ograniczenia producenta | ATE | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Wysokość [mm] | 57 | |
Długość [mm] | 158,4 | |
Grubość [mm] | 19,8 | |
nr EAN | 3322936402985 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet GDB298 TRW
3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7
911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA
360 Spider, 360, 550 BARCHETTA, 612 SCAGLIETTI, ENZO FERRARI, F430, F430 Spider
1153203, 1154611, 1154612, 1155076, 1156462, 1157510, 1157561, 1157562, 1157624, 1157923, 1157924, 1159415, 1159416, 1161717, 2225850, 2226084, 34111153203, 34111154611, 34111154612, 34111155076, 34111156462, 34111157510, 34111157561, 34111157562, 34111157624, 34111157923, 34111157924, 34111159415, 34111159416, 34111161717, 34112225850, 34112226084, 34119061081, 9061081
92835193100, 92835193101
193100
BMW | 1 153 203 | |
BMW | 1 154 611 | |
BMW | 1 154 612 | |
BMW | 1 155 076 | |
BMW | 1 156 462 | |
BMW | 1 157 510 | |
BMW | 1 157 561 | |
BMW | 1 157 562 | |
BMW | 1 157 624 | |
BMW | 1 157 923 | |
BMW | 1 157 924 | |
BMW | 1 159 415 | |
BMW | 1 159 416 | |
BMW | 1 161 717 | |
BMW | 2 225 850 | |
BMW | 2 226 084 | |
BMW | 34 11 1 153 203 | |
BMW | 34 11 1 154 611 | |
BMW | 34 11 1 154 612 | |
BMW | 34 11 1 155 076 | |
BMW | 34 11 1 156 462 | |
BMW | 34 11 1 157 510 | |
BMW | 34 11 1 157 561 | |
BMW | 34 11 1 157 562 | |
BMW | 34 11 1 157 624 | |
BMW | 34 11 1 157 923 | |
BMW | 34 11 1 157 924 | |
BMW | 34 11 1 159 415 | |
BMW | 34 11 1 159 416 | |
BMW | 34 11 1 161 717 | |
BMW | 34 11 2 225 850 | |
BMW | 34 11 2 226 084 | |
BMW | 34 11 9 061 081 | |
BMW | 9 061 081 | |
PORSCHE | 928 351 931 00 | |
PORSCHE | 928 351 931 01 | |
FERRARI | 193100 | |
ALPINA | 34 11 9 061 081 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet GDB298 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet GDB298 TRW:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.