Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP1147 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP1147 QUINTON

BP1147 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

23052, 23053, 23054, 23055, 23258, 23259, 23262, 23263

numer części:

BP1147

producent:

QUINTON

Długość [mm]:104,9
Szerokość [mm]:42,7
Wysokość [mm]:42,7
Grubość [mm]:16,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu:z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin:2
Długość złącza ostrzegawczego [mm]:33
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP1147 QUINTON

numery OEM:
OPEL      16 05 025
OPEL      16 05 039
OPEL      16 05 040
OPEL      16 05 093
OPEL      16 05 105
OPEL      16 05 961
OPEL      1605025
OPEL      1605039
OPEL      1605040
OPEL      1605093
OPEL      1605105
OPEL      1605961
OPEL      91 17 717
OPEL      91 93 251
OPEL      91 95 641
OPEL      91 95 642
OPEL      91 95 685
OPEL      91 98 598
OPEL      9117717
OPEL      9193251
OPEL      9195641
OPEL      9195642
OPEL      9195685
OPEL      9198598
VAUXHALL      1 605 093
VAUXHALL      1 605 105
VAUXHALL      1605093
VAUXHALL      1605105
VAUXHALL      9 195 685
VAUXHALL      9 198 598
VAUXHALL      9195685
VAUXHALL      9198598

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP1147 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.