Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP392 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP392 QUINTON

BP392 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20140, 20347, 20348, 20494

numer części:

BP392

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:108,9
Wysokość [mm]:48,8
Grubość [mm]:14
Styk ostrzegawczy o zużyciu:bez styku zużycia

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP392 QUINTON

numery OEM:
CITROËN      5 501 436
CITROËN      5501436
FIAT      792 999
FIAT      792999
PEUGEOT      4248.64
PEUGEOT      424864
PEUGEOT      4250.10
PEUGEOT      425010
RENAULT      43276000539200
RENAULT      43276000539201
RENAULT      75531486
RENAULT      77 01 200 355
RENAULT      77 01 200 364
RENAULT      77 01 200 606
RENAULT      77 01 201 164
RENAULT      77 01 201 296
RENAULT      77 01 201 297
RENAULT      77 01 201 300
RENAULT      77 01 201 309
RENAULT      77 01 201 313
RENAULT      77 01 201 470
RENAULT      77 01 202 890
RENAULT      77 01 202 954
RENAULT      77 01 203 777
RENAULT      77 01 348 071
RENAULT      77 01 348 684
RENAULT      77 01 348 863
RENAULT      77 01 349 049
RENAULT      77 01 349 448
RENAULT      7701200355
RENAULT      7701200364
RENAULT      7701200606
RENAULT      7701201164
RENAULT      7701201296
RENAULT      7701201297
RENAULT      7701201300
RENAULT      7701201309
RENAULT      7701201313
RENAULT      7701201470
RENAULT      7701202890
RENAULT      7701202954
RENAULT      7701203777
RENAULT      7701348071
RENAULT      7701348684
RENAULT      7701348863
RENAULT      7701349049
RENAULT      7701349448

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP392 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.