Ograniczenia producenta | BENDIX | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R 01107/147 | |
Wysokość [mm] | 49,6 | |
Długość [mm] | 108,8 | |
Grubość [mm] | 14 | |
nr EAN | 3322936401483 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB148 TRW
CITROËN | 5501436 | |
CITROËN | 75 531 486 | |
CITROËN | 95 663 076 | |
FIAT | 0000000791440 | |
FIAT | 4320271 | |
FIAT | 792999 | |
PEUGEOT | 4245 67 | |
PEUGEOT | 4248 30 | |
PEUGEOT | 4248 61 | |
PEUGEOT | 4248 64 | |
PEUGEOT | 4248 87 | |
PEUGEOT | 4250 10 | |
PEUGEOT | 4250 11 | |
PEUGEOT | 4250 67 | |
RENAULT | 60 25 071 188 | |
RENAULT | 77 01 200 247 | |
RENAULT | 77 01 200 320 | |
RENAULT | 77 01 200 321 | |
RENAULT | 77 01 200 350 | |
RENAULT | 77 01 200 355 | |
RENAULT | 77 01 200 606 | |
RENAULT | 77 01 200 826 | |
RENAULT | 77 01 201 095 | |
RENAULT | 77 01 201 106 | |
RENAULT | 77 01 201 121 | |
RENAULT | 77 01 201 126 | |
RENAULT | 77 01 201 164 | |
RENAULT | 77 01 201 296 | |
RENAULT | 77 01 201 297 | |
RENAULT | 77 01 201 299 | |
RENAULT | 77 01 201 300 | |
RENAULT | 77 01 201 306 | |
RENAULT | 77 01 201 309 | |
RENAULT | 77 01 201 310 | |
RENAULT | 77 01 201 382 | |
RENAULT | 77 01 201 470 | |
RENAULT | 77 01 202 890 | |
RENAULT | 77 01 202 903 | |
RENAULT | 77 01 202 954 | |
RENAULT | 77 01 348 070 | |
RENAULT | 77 01 348 071 | |
RENAULT | 77 01 348 683 | |
RENAULT | 77 01 348 684 | |
RENAULT | 77 01 348 863 | |
RENAULT | 77 01 349 049 | |
RENAULT | 77 01 349 448 | |
RENAULT | 77 01 452 106 | |
RENAULT | 77 01 452 985 | |
RENAULT | 77 01 454 247 | |
RENAULT | 77 01 454 894 | |
RENAULT | 77 02 124 214 | |
RENAULT | 77 02 127 301 | |
RENAULT | 77 02 127 303 | |
TALBOT | 4248 61 | |
TALBOT | 4248 64 | |
TALBOT | 4248 87 | |
TALBOT | 4250 67 | |
DACIA | 77 01 202 890 | |
DACIA | 84 55 000 902 | |
DACIA | 84 55 200 321 | |
DACIA | 84 55 200 355 | |
DACIA | 84 55 454 894 | |
ALPINA | 7701202890 | |
ARO | 6000039184 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB148 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB148 TRW:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020