Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » PMD168 trw

Pompa hamulcowa PMD168 TRW

PMD168 Pompa hamulcowa TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PMD168

producent:

TRW

Średnica [mm] 19
Rozmiar gwintu 1 M10x1
Rozmiar gwintu 2 M10x1
Ilość połączeń 3
Ograniczenia producenta BENDIX
nr EAN 3322937038367

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa PMD168 TRW

Pompa hamulcowa (19mm) pasuje do: FIAT PANDA, PANDA/HATCHBACK, LANCIA Y10, SEAT RONDA 0.65-1.7D 10.80-07.04
numery OEM:
FIAT      791440
LANCIA      791440
SEAT      138 715 004 A
SEAT      SE138715004A
zamienniki:
0 204 122 226
brak
BOSCH
0 204 122 230
brak
BOSCH
H19989.0.1
brak
FTE automotive GmbH
FHM1029
brak
FERODO
FHM536
brak
FERODO
H19987.1.1
brak
FTE automotive GmbH
5118
brak
Car S.p.A (InterCar)
0 986 480 052
brak
BOSCH
4004168
brak
GIRLING
822313
brak
NK
8AM 355 500-661
brak
HELLA

Zastosowanie Pompa hamulcowa PMD168 TRW w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.