Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP452 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP452 QUINTON

BP452 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21515, 21516, 21517

numer części:

BP452

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:129,5
Wysokość [mm]:68,6
Grubość [mm]:17,3
Styk ostrzegawczy o zużyciu:z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin:2
Długość złącza ostrzegawczego [mm]:35
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP452 QUINTON

numery OEM:
HONDA      45022S6DE01
HONDA      45022S74E10
HONDA      45022SK3E00
HONDA      45022ST3E00
HONDA      45022ST3E01
HONDA      45022ST3E10
ROVER      GBP90313
ROVER      GBP90315
ROVER      GBP90315AF
ROVER      GBP90324
ROVER      GBP90324AF
ROVER      GBP90325
ROVER      GBP90325AF
ROVER      GBP90336
ROVER      GBP90336AF
ROVER      GBP90340
ROVER      GBP90340AF
ROVER      GBP90346
ROVER      GBP90346AF
ROVER      SEB000290
ROVER      SFP000390
ROVER      SFP000410
ROVER      SFP100260
HONDA      45022-S6D-E01
HONDA      45022-S74-E10
HONDA      45022-SK3-E00
HONDA      45022-ST3-E00
HONDA      45022-ST3-E01
HONDA      45022-ST3-E10
ROVER      GBP 90313
ROVER      GBP 90315
ROVER      GBP 90315AF
ROVER      GBP 90324
ROVER      GBP 90324AF
ROVER      GBP 90325
ROVER      GBP 90325AF
ROVER      GBP 90336
ROVER      GBP 90336AF
ROVER      GBP 90340
ROVER      GBP 90340AF
ROVER      GBP 90346
ROVER      GBP 90346AF
ROVER      SEB 000290
ROVER      SFP 000390
ROVER      SFP 000410
ROVER      SFP 100260

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP452 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.