Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Suzuki GSF BANDIT GSF 1250 Bandit SA (2010.01-???) 96km » CSC001 quinton
wybrany samochód: 
Suzuki Gsf Bandit Gsf 1250 Bandit Sa (2010.01-???) 96km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC001 QUINTON

CSC001 Wysprzęglik centralny, sprzęgło QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

S6682

numer części:

CSC001

producent:

QUINTON

otwór o śr [mm]:35
chydrauliczny wyprzegnik kompl. powinien byc wymieniony
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC001 QUINTON

numery OEM:
OPEL      09 126 743
OPEL      09126743
OPEL      56 79 329
OPEL      5679329
OPEL      679 337
OPEL      679337
OPEL      90 465 484
OPEL      90465484
OPEL      96 296 677
OPEL      96296677
VAUXHALL      9126743

Zastosowanie Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC001 QUINTON w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.