Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna QCP3478 QUINTON
AUDI | 036 121 005F | |
AUDI | 036 121 005FX | |
AUDI | 036 121 005G | |
AUDI | 036 121 005J | |
AUDI | 036 121 005JX | |
AUDI | 036 121 008G | |
AUDI | 036 121 008GX | |
SEAT | 036 121 008G | |
VOLKSWAGEN | 036 121 005F | |
VOLKSWAGEN | 036 121 005J | |
VOLKSWAGEN | 036 121 008G | |
VOLKSWAGEN | 036 121 008GX | |
VAG | 036 121 005F | |
VAG | 036 121 005FX | |
VAG | 036 121 005G | |
VAG | 036 121 005J | |
VAG | 036 121 005JX | |
VAG | 036 121 005P | |
VAG | 036 121 005PX | |
VAG | 036 121 008G | |
VAG | 036 121 008GX |
Zastosowanie Pompa wodna QCP3478 QUINTON w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.