Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym pompy wodnej |
Ilość zębów | 27 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z kołem zębatym |
Nowa część | |
niewymagany zwrot starej części | |
Przestrzegać ilości napełnienia systemu |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 109 438 TOPRAN
AUDI | 036 121 005J | |
AUDI | 036 121 005P | |
AUDI | 036 121 005PV | |
AUDI | 036 121 005PX | |
SEAT | 036 121 005J | |
SEAT | 036 121 005P | |
SEAT | 036 121 005PV | |
SEAT | 036 121 005PX | |
VOLKSWAGEN | 036 121 005J | |
VOLKSWAGEN | 036 121 005P | |
VOLKSWAGEN | 036 121 005PV | |
VOLKSWAGEN | 036 121 005PX |
Zastosowanie Pompa wodna 109 438 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.