Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1W044TT THERMOTEC
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
036121005F, 036121005P, 036121008G, 036121008GX
AUDI | 036121005F | |
AUDI | 036121005P | |
AUDI | 036121008G | |
SEAT | 036121005F | |
SEAT | 036121005P | |
SEAT | 036121008G | |
SEAT | 036121008GX | |
SKODA | 036121005F | |
SKODA | 036121005P | |
SKODA | 036121008G | |
VOLKSWAGEN | 036121005F | |
VOLKSWAGEN | 036121005P | |
VOLKSWAGEN | 036121008G | |
VOLKSWAGEN | 036121008GX | |
BUGATTI | PA10042 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1W044TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.