Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0093 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0093 QUINTON

QFL0093 Filtr oleju, TJ Filters QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QFL0093

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:104,5
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:78
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0093 QUINTON

numery OEM:
CHRYSLER      4195409
DAIHATSU      1560144011
DAIHATSU      1560187705
FIAT      59030255
FIAT      74434793
FIAT      74434794
FIAT      74446335
MAZDA      LF1014302
MAZDA      ZZ0113Z40
MAZDA      ZZ0114302
MAZDA      ZZX014302
SUZUKI      1651060800
SUZUKI      1651083001
SUZUKI      1651083012
SUZUKI      651060B00
SUZUKI      651060B10
TOYOTA      0415203002
TOYOTA      0892202011
TOYOTA      12000012
TOYOTA      1560144010
TOYOTA      1560144011
TOYOTA      1560176009
TOYOTA      156017600971
TOYOTA      2330330011
TOYOTA      326231262071
TOYOTA      415203002
TOYOTA      892202011
TOYOTA      9091503002
TOYOTA      9091503005
TOYOTA      9091520001
TOYOTA      9091520002
TOYOTA      9091520003
TOYOTA      9091520004
TOYOTA      9091533021
TOYOTA      C012000015
VOLVO      8343378
VOLKSWAGEN      J9091520001
VAG      J9091520001
AC      PF53
AC      X170

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0093 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.