Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-02-279 ashika

Filtr oleju 10-02-279 ASHIKA

10-02-279 Filtr oleju ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-02-279

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 87,2
średnica zewnętrzna [mm] 76,5
Średnica zabudowy [mm] 71,4
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 x 16
nr EAN 8033001187267

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-02-279 ASHIKA

numery OEM:
CHRYSLER      4105409
CHRYSLER      4105409AC
MAZDA      1E03-14-302
MAZDA      1E05-14-302
SUZUKI      1651060B10
SUZUKI      1651060B11
SUZUKI      1651060B11000
SUZUKI      1651085C00
SUZUKI      16510A60B00
SUZUKI      16510A83000
TOYOTA      15601-25010
TOYOTA      15601-76009
TOYOTA      90915-03002
TOYOTA      90915-20001
TOYOTA      90915-20003
TOYOTA      90915-3002
TOYOTA      90915-40001
TOYOTA      90915-TB001
TOYOTA      90915-YZZD2
TOYOTA      90915-YZZD4
TOYOTA      90915-YZZJ3
CHERY      473H1012010
zamienniki:
FX0081
brak
DELPHI
FX0001
brak
DELPHI
10-0143
brak
KAGER
06824163
brak
KNECHT
C150/144
brak
CHAMPION
J1312004
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
WL7074
brak
QUINTON
WL7097
brak
QUINTON
WL7172
brak
QUINTON

Zastosowanie Filtr oleju 10-02-279 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-02-279 ASHIKA:

2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.