Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » F102301 kamoka

Filtr oleju, KAMOKA F102301 KAMOKA

F102301 Filtr oleju, KAMOKA KAMOKA
kamoka F102301
Filtr oleju, KAMOKA F102301
F102301
12.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (24 ocen)
numer części:

F102301

producent:

KAMOKA

Wysokość [mm] 81
Wymiar gwintu UNF 3/4"-16
średnica zewnętrzna [mm] 75
Rodzaj zaworu Zawór ograniczający ciśnienie
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
nr EAN 5908242652542

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, KAMOKA F102301 KAMOKA

numery OEM:
FORD      1026285
FORD      1070523
FORD      1072434
FORD      1143677
FORD      5008718
FORD      5008720
FORD      5008721
FORD      5008722
FORD      5012000
FORD      6057166
FORD      6057167
FORD      6066094
FORD      6066095
FORD      6066096
FORD      6141811
FORD      77 BM 6714 C1A
FORD      77 BM 6714 C2A
MAZDA      1E03-14-302
MAZDA      1E03-14302
MAZDA      1E04-14-302
MAZDA      1E051430ZA
MAZDA      1E08-14-302
MAZDA      1E08-14-302A
MAZDA      1E13-14-302
MAZDA      1E13-14-302A
PEUGEOT      1109-A3
PEUGEOT      1109-A6
PEUGEOT      1109A0
PEUGEOT      1109A3
PEUGEOT      1109A6
PEUGEOT      1109P9
PEUGEOT      MLS000144B
RENAULT      77 01 415 053
RENAULT      7701415053
SEAT      047 198 561 F
SEAT      047115561F
SEAT      110 402 005 0
SEAT      115094100
SEAT      201950001
SEAT      5020700025
SKODA      047115561F
SKODA      047198561F
SKODA      110-4020.050
SKODA      115094100
SKODA      201-9500.01
SKODA      5020700025
SKODA      LP 2596
VAG      047 115 561 F
VAG      047 198 561 F
VAG      110 402 005 0
VAG      110-4020.050
VAG      115-0941.00
VAG      115094100
VAG      201-9500.01
VAG      201950001
VAG      47115561F
VAG      47198561F
VAG      5020700025
VAG      LP 2596
CATERHAM      9Y-4493

Zastosowanie Filtr oleju, KAMOKA F102301 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju, KAMOKA F102301 KAMOKA:

2020-01-25
 5/5
Kolejny raz kupiłem części kamoka i wszystko jest jak należy
2023-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-04-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-05-25
 5/5
Sprzedawca dobrze dobrał mi tą część, pozdrawiam
2019-10-08
 5/5
od lat ta sama firma
2022-07-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-03-30
 5/5
Kupuje od kilku lat i nie ma mam zastrzeżeń, działa dobrze.
2021-03-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-31
 5/5
Bardzo dobry produkt.
2020-08-26
 5/5
Zgodne z opisem
2021-12-01
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-02-24
 5/5
pasuje polecam.
2021-02-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-13
 5/5
Zakup F101101 kamoka polecony przez mojego serwisanta
2021-12-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-03-07
 5/5
kamoka dobry tani
2020-05-24
 5/5
Dobra precyzja wykonania, przyzwoita cena polecam
2022-04-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-31
 5/5
F100601 kamoka już założone w samochodzie, auto sprawuje się dobrze
2023-10-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-04-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.