Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Długość [mm] | 87,2 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 76,5 | |
Średnica zabudowy [mm] | 71,4 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | 3/4 x 16 | |
nr EAN | 5901619506424 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-0582 MAXGEAR
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
IS I, LS, SC, IS SportCross, RX, GS, IS II
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C
LEGACY III, IMPREZA, OUTBACK, FORESTER, JUSTY III, LEGACY IV, TRIBECA
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN
1560125010, 1560176009, 9091503002, 9091520001, 9091520003, 909153002, 9091540001, 90915TB001, 90915YZZD2, 90915YZZD4, 90915YZZJ3
1651060B10, 1651060B11, 1651060B11000, 1651085C00, 16510A60B00, 16510A83000
4105409, 4105409AC
1E0314302, 1E0514302
CHRYSLER | 4105409 | |
CHRYSLER | 4105409AC | |
MAZDA | 1E03-14-302 | |
MAZDA | 1E05-14-302 | |
SUZUKI | 1651060B10 | |
SUZUKI | 1651060B11 | |
SUZUKI | 1651060B11000 | |
SUZUKI | 1651085C00 | |
SUZUKI | 16510A60B00 | |
SUZUKI | 16510A83000 | |
TOYOTA | 15601-25010 | |
TOYOTA | 15601-76009 | |
TOYOTA | 90915-03002 | |
TOYOTA | 90915-20001 | |
TOYOTA | 90915-20003 | |
TOYOTA | 90915-3002 | |
TOYOTA | 90915-40001 | |
TOYOTA | 90915-TB001 | |
TOYOTA | 90915-YZZD2 | |
TOYOTA | 90915-YZZD4 | |
TOYOTA | 90915-YZZJ3 | |
CHERY | 473H1012010 |
Zastosowanie Filtr oleju 26-0582 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 26-0582 MAXGEAR:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.