Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH9566 fram

Filtr oleju PH9566 FRAM

PH9566 Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH9566

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 78
Wymiar gwintu 3/4"-16
Wysokość [mm] 93
nr EAN 5022650268574

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH9566 FRAM

numery OEM:
FORD      1218846
FORD      1250507
FORD      1595247
FORD      1751529
FORD      1S7E6714BA
FORD      1S7G6714CA
FORD      1S7G6714DA
FORD      5015485
FORD      9W7E6714AA
FORD      AA6E6714AA
FORD      BE8Z6731AB
IVECO      J1313021
MAZDA      LF0514302A
MAZDA      LF1014302
MAZDA      LF10143029A
MAZDA      LF1014302A
MAZDA      LF1014302A9B
MAZDA      LF8J14302
MAZDA      LFY114302
MAZDA      SH0114302A
MAZDA      SH0114302A9A
MAZDA      SHY114302
ROVER      C2Z21964
ROVER      C2Z32125
ROVER      LR025306
ROVER      LR096524
SAAB      93186554
VOLVO      30711781
VOLVO      30731880
VOLVO      30731888
VOLVO      31330049
VOLVO      31330050
AC      X4290E

Zastosowanie Filtr oleju PH9566 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH9566 FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.