Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-1423 alco

Filtr oleju SP-1423 ALCO

SP-1423 Filtr oleju ALCO
24.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-1423

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 84,3
średnica zewnętrzna [mm] 78,5
Wymiar gwintu 3/4 - 16UNF
nr EAN 5294515814619

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-1423 ALCO

FILTR OLEJU FORD ZETEC 1,8I/2,0I MONDEO 11/00-
numery OEM:
FORD      1218-846
FORD      1250-507
FORD      1576-6714-AA
FORD      1595 247
FORD      1751 529
FORD      1S7G-6714-DA
FORD      5015 485
FORD      5097 737
FORD      9W7E-6714-AA
FORD      AA6E6714AA
JAGUAR      C2Z21964
VOLVO      31330049
VOLVO      31330050
LAND ROVER      LR025306

Zastosowanie Filtr oleju SP-1423 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-1423 ALCO:

2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-09
 5/5
OK
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2019-10-23
 5/5
ok
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.