Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, SP-1321 alco

Filtr oleju SP-1321 ALCO

SP-1321 Filtr oleju ALCO
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-1321

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 72,0
średnica zewnętrzna [mm] 78,5
Wymiar gwintu M20x1,5
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,25
nr EAN 5294515807697
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-1321 ALCO

numery OEM:
NISSAN      15208-00QAF
NISSAN      15208-AW300
OPEL      4415442
RENAULT      8200274858
RENAULT      8200768927
RENAULT      8200867980
SUZUKI      16510-84A10

Zastosowanie Filtr oleju SP-1321 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-1321 ALCO:

2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2019-10-23
 5/5
ok
2020-02-09
 5/5
OK
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.