Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Wysokość [mm] | 86,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 69,0 |
Wymiar gwintu | M20x1,5 |
nr EAN | 5294512101934 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-1001 ALCO
PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER
TROOPER III, TROOPER III samochód terenowy otwarty, D-MAX I, ASCENDER, VEGA, ELF, D-MAX II
CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I
MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
CIVIC VI Aerodeck, S2000, HR-V, LOGO, ACCORD VI Hatchback, INSIGHT, CIVIC VII Hatchback
CABRIO, CITY-COUPE, CROSSBLADE, ROADSTER, ROADSTER coupe, FORFOUR, FORTWO coupe
FX, Q45 III, M35, M45, EX, G coupe, G
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
10, KORAL, YUGO TEMPO
F2Y014302A, FEYO14302, PEY014302
FE3R14302
MAZDA | F2Y0-14-302A | |
MAZDA | FEYO-14-302 | |
MAZDA | PEY0-14-302 | |
KIA | FE3R-14302 |
Zastosowanie Filtr oleju SP-1001 ALCO w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju SP-1001 ALCO:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.