Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0146 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0146 QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QFL0146

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:122
średnica zewnętrzna [mm]:82
Rodzaj filtra:Wkład filtra
średnica wewnętrzna 1 [mm]:12
Średnica wewnętrzna 2 [mm]:23

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0146 QUINTON

numery OEM:
FORD      5 001 153
FORD      5 001 502
FORD      5 002 175
FORD      5 010 919
MERCEDES-BENZ      0001800509
MERCEDES-BENZ      0001800609
MERCEDES-BENZ      0001840925
MERCEDES-BENZ      0001849825
MERCEDES-BENZ      0001849925
MERCEDES-BENZ      0011846425
MERCEDES-BENZ      0011846525
MERCEDES-BENZ      0011849825
MERCEDES-BENZ      11846425
MERCEDES-BENZ      11846525
MERCEDES-BENZ      11849825
MERCEDES-BENZ      1800509
MERCEDES-BENZ      1800609
MERCEDES-BENZ      1840925
MERCEDES-BENZ      1849825
MERCEDES-BENZ      1849925
VAUXHALL      7984979
AC      AC144
AC      AC145
zamienniki:
H 931/1
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
H 931/1 n
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
H 931/1 x
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
1 457 429 575
brak
BOSCH
1 457 429 580
brak
BOSCH

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0146 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.