Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH4748 fram

Filtr oleju CH4748 FRAM

CH4748 Filtr oleju FRAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH4748

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 82
Średnica wewnętrzna [mm] 23
Wysokość [mm] 122
nr EAN 5022650209812

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH4748 FRAM

numery OEM:
FORD      5001153
FORD      5001502
FORD      5010919
FORD      A740X6731DA
FORD      A740X6731JA
MERCEDES-BENZ      0001800509
MERCEDES-BENZ      0001800609
MERCEDES-BENZ      0001846525
MERCEDES-BENZ      0001849825
MERCEDES-BENZ      0001849925
MERCEDES-BENZ      0011846425
MERCEDES-BENZ      0011846525
MERCEDES-BENZ      0011849825
MERCEDES-BENZ      0011849925
MERCEDES-BENZ      0190000207
MERCEDES-BENZ      A0001800509
MERCEDES-BENZ      A0001800609
MERCEDES-BENZ      A0001846525
MERCEDES-BENZ      A0001849825
MERCEDES-BENZ      A0001849925
MERCEDES-BENZ      A0011846425
MERCEDES-BENZ      A0011846525
MERCEDES-BENZ      A0011849825
MERCEDES-BENZ      A0011849925
MERCEDES-BENZ      A0190000207
AC      AC144
AC      AC6021E
AC      PF962

Zastosowanie Filtr oleju CH4748 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH4748 FRAM:

Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.