Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1701030 kraft automotive

Filtr oleju 1701030 KRAFT AUTOMOTIVE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1701030

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Numer seryjny K1701030
Rodzaj filtra Wkład filtra

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1701030 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
FORD      5001 153
FORD      5001 502
FORD      5002 175
FORD      A 740 X 6731 DA
MERCEDES-BENZ      000 180 05 09
MERCEDES-BENZ      000 180 06 09
MERCEDES-BENZ      000 184 98 25
MERCEDES-BENZ      000 184 99 25
MERCEDES-BENZ      001 184 64 25
MERCEDES-BENZ      001 184 65 25
MERCEDES-BENZ      001 184 98 25
MERCEDES-BENZ      A 000 180 05 09
MERCEDES-BENZ      A 000 180 06 09
MERCEDES-BENZ      A 000 184 98 25
MERCEDES-BENZ      A 000 184 99 25
MERCEDES-BENZ      A 001 184 64 25
MERCEDES-BENZ      A 001 184 65 25
MERCEDES-BENZ      A 001 184 98 25

Zastosowanie Filtr oleju 1701030 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1701030 KRAFT AUTOMOTIVE:

Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
andrzej, Warszawa
2023-05-08
 5/5
Oky
Marek, Łódź
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Paweł, Kazanów
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tetiana, Wrocław
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.