Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0201 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0201 QUINTON

 

    Ocena:
numer części:

QFL0201

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:95,5
Wymiar gwintu:M 20X1,5
średnica zewnętrzna [mm]:76,5
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0201 QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      4648378
ALFA ROMEO      60810852
ALFA ROMEO      60813507
CITROËN      1109.C6
CITROËN      1109.K9
CITROËN      MLS000715
FIAT      46423474
FIAT      46468378
FIAT      46787007
FIAT      46805832
FIAT      50008507
FIAT      59030262
FIAT      597329B
FIAT      5973926
FIAT      5973928
FIAT      5984044
FIAT      60810852
FIAT      60813507
FORD      1 137 362
FORD      1 218 061
FORD      5 016 954
FORD      5 017 814
FORD      5 022 738
LANCIA      5973928
PEUGEOT      1109.C6
PEUGEOT      1109.K8
RENAULT      7701 415 062
VAUXHALL      649010
AC      01FBO017
AC      01FBO018
AC      X539
AC      X540
AC      X88

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0201 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.