Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1314018 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1314018 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1314018 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1314018
 

    Ocena:
numer części:

J1314018

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 85
średnica zewnętrzna [mm] 67
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
nr EAN 4029416199951

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1314018 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: HONDA ACCORD II, ACCORD III, ACCORD IV, ACCORD V, ACCORD VI, ACCORD VII, ACCORD VIII, CIVIC II, CIVIC IV, CIVIC IX, CIVIC V, CIVIC VI, CIVIC VII, CONCERTO 1.3-3.5 09.83-
numery OEM:
HONDA      15400-P3R-T01
HONDA      15400-PC6-003
HONDA      15400-PC6-004
HONDA      15400-PC6-405
HONDA      15400-PH1-003
HONDA      15400-PH1-004
HONDA      15400-PH1-014
HONDA      15400-PH1-F01
HONDA      15400-PH1-F02
HONDA      15400-PH1-F03
HONDA      15400-PH1-F04
HONDA      15400-PH3-003
HONDA      15400-PH3-004
HONDA      15400-PH4-K02
HONDA      15400-PK1-003
HONDA      15400-PME-T01
HONDA      15400-PR3-003
HONDA      15400-PR3-004
HONDA      15400-PR3-005
HONDA      15400-PR3-014
HONDA      15400-PR3-305
HONDA      15400-PR3-315
HONDA      15400-PR3-405
HONDA      15400-PR3-406
HONDA      15400-PT1-K01
HONDA      15400-PT1-K02
HONDA      15400-PT1-K04
HONDA      15400-PT7-004
HONDA      15400-PT7-005
HONDA      15400-PT7-006
HONDA      15400-RBA-F01
HONDA      AY100-HN022
OPEL      6 49 006
OPEL      93156769
OPEL      93156956
VAUXHALL      6 49 006
VAUXHALL      93156769
VAUXHALL      93156956
ACURA      15400-RTA-004

Zastosowanie Filtr oleju J1314018 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.