Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0255 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0255 QUINTON

 

    Ocena:
numer części:

QFL0255

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:99,5
Wymiar gwintu:M 20X1,5
średnica zewnętrzna [mm]:82
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0255 QUINTON

numery OEM:
FORD      A780X6714NA
FORD      D276731A
FORD      A780X6714MA
FORD      5 021 023
FORD      1 218 060
FORD      3 252 742
FORD      5 004 388
FORD      D2PJ6724AA
FORD      D2P6714AA
FORD      D2Z6713A
FORD      D27Z6731A
FORD      5 005 629
HONDA      15400PC6003
HONDA      15400PH1004
HONDA      15400PC6000
HONDA      15400PC6004
HONDA      15400PH1F01
HONDA      15400PK1003
HONDA      15400PH1003
ISUZU      8944597000
MAZDA      RF0123802A
MAZDA      RFY214302
MAZDA      S21323802
MAZDA      022223420A
MAZDA      81323802
MAZDA      86623802
MAZDA      RF0123802
MAZDA      HE1923802
MAZDA      081323802A
MAZDA      RF0123802A9A
MAZDA      081323802B
MAZDA      222143008
VAUXHALL      649011
KIA      ORF0323802
KIA      ORF0323802B
KIA      0RF0323802A
KIA      ORF0323802A
KIA      0RF0323802
AC      X549
AC      X119

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0255 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.