Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1313002 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1313002 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1313002 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1313002
Filtr oleju J1313002
29.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

J1313002

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 80
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
Kolor czarny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416014148

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1313002 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: DAIHATSU ROCKY, WILDCAT/ROCKY; ISUZU GEMINI; MAZDA 626 III, RX-7 I, RX-7 II, RX-8; MITSUBISHI COLT II, GALANT IV, GALANT V, L 300 / DELICA II, LANCER III 1.1-3.0 09.80-
numery OEM:
DAIHATSU      15601-87305
DAIHATSU      15601-87305-000
DAIHATSU      15601-87309
DAIHATSU      15601-87309-000
DAIHATSU      15601-87310
DAIHATSU      15601-87310-000
ISUZU      649008
ISUZU      8-94412-815-0
ISUZU      8-94459-700-0
ISUZU      94412815
MAZDA      0222-14-300
MAZDA      0813-23-802
MAZDA      0866-23-802
MAZDA      8173-23-802
MAZDA      HE19-23-802
MAZDA      N350-14-302
MAZDA      N3R1-14-302
MAZDA      RFY0-14-302 9A
MITSUBISHI      MD013661
MITSUBISHI      MD162326
SUBARU      15208-AA110
zamienniki:
0 986 AF1 053
brak
BOSCH
FX0140
brak
DELPHI
10-0005
brak
KAGER
10-0024
brak
KAGER
LS705
brak
PURFLUX
J1313003
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1315003
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1316005
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
ADC42102
brak
BLUE PRINT
WL7103
brak
QUINTON
WL7107
brak
QUINTON
J FO-503S
brak
JAPANPARTS
161013130020
brak
MAGNETI MARELLI
V26-0012
brak
VAICO
V32-0017
brak
VAICO
10-0290
brak
KAGER
PH2849A
brak
FRAM
QFL0109
brak
QUINTON

Zastosowanie Filtr oleju J1313002 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.