Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-05-503 ashika

Filtr oleju 10-05-503 ASHIKA

10-05-503 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-05-503
Filtr oleju 10-05-503
17.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-05-503

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 125,6
średnica zewnętrzna [mm] 90
Średnica zabudowy [mm] 63
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
nr EAN 8033001187779

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-05-503 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      15601-87305
DAIHATSU      1560187309
MITSUBISHI      MD013661
MITSUBISHI      MD162326
MITSUBISHI      RFY2-13-302
SUZUKI      15601-87309

Zastosowanie Filtr oleju 10-05-503 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-05-503 ASHIKA:

2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.