Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0273 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0273 QUINTON

QFL0273 Filtr oleju, TJ Filters QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QFL0273

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:120
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:76,7
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0273 QUINTON

numery OEM:
CHRYSLER      04781452AA
FORD      1 043 143
FORD      1 043 147
FORD      1 047 169
FORD      1 066 071
FORD      1 071 746
FORD      1 097 077
FORD      1 119 421
FORD      1 663 050
FORD      1 663 051
FORD      4 137 784
FORD      6 937 011
FORD      928M6714A2A
FORD      978M6714A2A
FORD      978M6714B4A
FORD      XS6E6714B1A
FORD      XS6E6714D1A
FORD      YN2G6714B2A
PEUGEOT      1109.P0
AC      01FBO010
AC      X152

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0273 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.