Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 300 092 topran

Filtr oleju 300 092 TOPRAN

300 092 Filtr oleju TOPRAN
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

300 092

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Materiał obudowy blacha stalowa
Wysokość [mm] 122
Gwintowana złączka 3/4" - 16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 300 092 TOPRAN

Filtr oleju pasuje do: FORD COUGAR, ESCORT IV, ESCORT V, ESCORT VI, FIESTA III, FIESTA IV, FIESTA V, FOCUS I, FUSION, GALAXY I, KA, MONDEO I, MONDEO II, ORION III, PUMA 1.3-2.9 08.82-12.13
numery OEM:
FORD      1 043 147
FORD      1 047 169
FORD      1 066 071
FORD      1 119 421
FORD      978M6714A2A
FORD      978M6714B1A
FORD      978M6714B4A
FORD      EFL600

Zastosowanie Filtr oleju 300 092 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 300 092 TOPRAN:

2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.