Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 50 92 7136 swag autoteile gmbh

Filtr oleju 50 92 7136 SWAG Autoteile GmbH

50 92 7136 Filtr oleju SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

50 92 7136

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4044688271365

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 50 92 7136 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
CHRYSLER      04781452AA
CHRYSLER      04781452BB
CHRYSLER      4781452AA
CHRYSLER      4781452BB
DODGE      04781452AA
DODGE      04781452BB
DODGE      4781452AA
DODGE      4781452BB
DODGE      K04781452AA
FORD      1 043 147
FORD      1 047 169
FORD      1 066 071
FORD      1 071 746
FORD      1 097 077
FORD      1 119 421
FORD      1 663 050
FORD      1 663 051
FORD      3 652 061
FORD      4 454 116
FORD      6 636 968
FORD      6 937 011
MAZDA      C601-14-3X2A
FORD USA      1043143
FORD USA      6937011
FORD USA      978M6714A2A
FORD USA      978M6714A6A
FORD USA      978M6714B1A
FORD USA      978M6714B2A
FORD USA      978M6714B4A
FORD USA      F8CZ6731AA
FORD USA      F8CZ6731BA
FORD USA      YN2G6714B2A
JEEP      04781452AA
JEEP      04781452BB
JEEP      4781452AA
JEEP      4781452BB
JEEP      K04781452AA
LAND ROVER      4454116

Zastosowanie Filtr oleju 50 92 7136 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.