Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » QJB152 quinton

Zestaw osłon, półoś napędowa QJB152 QUINTON

QJB152 Zestaw osłon, półoś napędowa QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QJB152

producent:

QUINTON

średnica 1/średnica 2 [mm]:A=25 / C=85
Długość [mm]:102
Materiał:Guma
dostępny również jako artykuł uniwersalny-patrz nr artyk:QJB8010D

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, półoś napędowa QJB152 QUINTON

numery OEM:
ISUZU      8.94124.210.1
ISUZU      8.94312.935.0
MAZDA      G002-22-530
MAZDA      G012-22-530
MAZDA      G01222530A
MAZDA      G015-22-530
MAZDA      G022-22-530
MAZDA      G02222530A
MAZDA      G033-22-530
MAZDA      G043-22-530
MAZDA      GA43-22-530
OPEL      3 01 403
OPEL      94 312 680

Zastosowanie Zestaw osłon, półoś napędowa QJB152 QUINTON w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.