W dniach 28.05 - 01.06 infolinia nieczynna.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Citroën LNA 0.6 (1976.11-1979.07) 33km » QTH562K quinton
wybrany samochód: 
Citroën Lna 0.6 (1976.11-1979.07) 33km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia QTH562K QUINTON

QTH562K Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH562K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:89
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
Rodzaj koprusu:z obudową

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH562K QUINTON

numery OEM:
NISSAN      11060-BN700
RENAULT      82 00 244 402
NISSAN      11061-00QAG
RENAULT      82 00 039 885
RENAULT      82 00 171 021
RENAULT      82 00 374 994
RENAULT      82 00 558 783
SUZUKI      17690-84A10
RENAULT      8200039885
RENAULT      8200171021
RENAULT      8200244402
RENAULT      8200374994
RENAULT      8200558783
RENAULT      8200954285
DACIA      8200039885
DACIA      8200171021
DACIA      8200244402
DACIA      8200374994
DACIA      8200558783
DACIA      8200954285

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH562K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.