Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XEI99 quinton

Cewka zapłonowa, CI XEI99 QUINTON

XEI99 Cewka zapłonowa, CI QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

XEI99

producent:

QUINTON

Długość [mm]:108
Szerokość [mm]:125
Wysokość [mm]:108
Ciężar [kg]:1,1
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów bez rozdzielacza zapłonu
Ilość biegunów:4
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:4
Cewka zapłonowa:Złącze M4
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z urządzeniem włączającym
Techniczny numer informacyjny:Module only 15859

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, CI XEI99 QUINTON

numery OEM:
AUDI      032 905 106
AUDI      032 905 106B
AUDI      032 905 106D
SEAT      032 905 106B
SEAT      032 905 106D
SKODA      032 905 106
SKODA      032 905 106B
VOLKSWAGEN      032 905 106
VOLKSWAGEN      032 905 106B
VOLKSWAGEN      032 905 106D
VAG      032 905 106
VAG      032 905 106 B
VAG      032 905 106 E
VAG      032 905 106B
VAG      032 905 106E

Zastosowanie Cewka zapłonowa, CI XEI99 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.