Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XIC8213 quinton

Zespół cewek, CI XIC8213 QUINTON

XIC8213 Zespół cewek, CI QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

XIC8213

producent:

QUINTON

Długość [mm]:215
Szerokość [mm]:66
Wysokość [mm]:78
Ciężar [kg]:0,3
Ilość biegunów:4
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:1
Kształt obudowy wtyczki:kształt D

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zespół cewek, CI XIC8213 QUINTON

numery OEM:
AUDI      06A 905 115
AUDI      06A 905 115C
AUDI      06B 905 115G
AUDI      06B 905 115H
AUDI      06B 905 115J
AUDI      06B 905 115L
SEAT      06A 905 115
SEAT      06B 905 115G
SEAT      06B 905 115H
SEAT      06B 905 115J
SEAT      06B 905 115L
SKODA      06A 905 115
SKODA      06B 905 115G
SKODA      06B 905 115H
SKODA      06B 905 115J
SKODA      06B 905 115L
VOLKSWAGEN      06A 905 115
VOLKSWAGEN      06B 905 115G
VOLKSWAGEN      06B 905 115H
VOLKSWAGEN      06B 905 115J
VOLKSWAGEN      06B 905 115L
VAG      06A 905 115
VAG      06A 905 115 A
VAG      06A 905 115 B
VAG      06A 905 115 C
VAG      06A 905 115 D
VAG      06A 905 115A
VAG      06A 905 115B
VAG      06A 905 115C
VAG      06A 905 115D
VAG      06B 905 115
VAG      06B 905 115 D
VAG      06B 905 115D
VAG      06B 905 115G
VAG      06B 905 115H
VAG      06B 905 115J
VAG      06B 905 115L
VAG      06B 905 115M
VAG      06B 905 115N
VAG      06B 905 115R
VAG      06B 905 115S

Zastosowanie Zespół cewek, CI XIC8213 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.