Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » XIC8236 quinton

Cewka zapłonowa, CI XIC8236 QUINTON

XIC8236 Cewka zapłonowa, CI QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

XIC8236

producent:

QUINTON

Długość [mm]:182
Szerokość [mm]:165
Wysokość [mm]:125
Ciężar [kg]:0,7
Ilość biegunów:6
Ilość otworów wlotowych/wylotowych:4
Cewka zapłonowa:z instalacją zapłonową

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, CI XIC8236 QUINTON

numery OEM:
FIAT      55 200 112
FIAT      55 200 486
FIAT      55 208 723
FIAT      55200112
FIAT      55200486
FIAT      55208723
FIAT      BA E94 0AF
FIAT      BAE940AF
FORD      1 535 713
FORD      1 671 690
FORD      1535713
FORD      1671690
FORD      9S51 1202 9AA
FORD      9S51 1202 9AB
FORD      9S51-12029-AA
FORD      9S51-12029-AB

Zastosowanie Cewka zapłonowa, CI XIC8236 QUINTON w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.