Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 880091 era

Cewka zapłonowa, OEM 880091 ERA

880091 Cewka zapłonowa, OEM ERA
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

880091

producent:

ERA

Ciężar [kg] 0,852
Ilość połączeń 6
Liczba otworów do mocowania 3
Numer artykułu zalecanego dodatku 883003
nr EAN 8053379090143

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, OEM 880091 ERA

numery OEM:
FIAT      55200112
FIAT      55200486
FIAT      55208723
FIAT      55228006
FORD      1535713
FORD      1671690
FORD      9S51 12029 AA
FORD      9S51 12029 AB

Zastosowanie Cewka zapłonowa, OEM 880091 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa, OEM 880091 ERA:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-05-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.