Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152094543R renault

filtr oleju opel renault 2.3 cdi/dti 10- 152094543R RENAULT

152094543R filtr oleju opel renault 2.3 cdi/dti 10- RENAULT
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

152094543R

producent:

RENAULT

Indeks: REN 152094543R
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Filtr oleju
Nazwa: FILTR OLEJU OPEL RENAULT 2.3 CDI/DTI 10-
Opis: sil.2,3dCi/CDTI MASTER IV, OPEL VIVARO !!! ZASTĄPIONY PRZEZ 152093920R !!!
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: : HU6011Z
Numer dostawcy: 152094543R

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju opel renault 2.3 cdi/dti 10- 152094543R RENAULT

numery OEM:
RENAULT      152094543R

Zastosowanie filtr oleju opel renault 2.3 cdi/dti 10- 152094543R RENAULT w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju opel renault 2.3 cdi/dti 10- 152094543R RENAULT:

2021-06-10
 5/5
OK
2020-10-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-01-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.