Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 7701478538 renault

filtr oleju opel renault 2.3 cdi/dti 10- 7701478538 RENAULT

7701478538 filtr oleju opel renault 2.3 cdi/dti 10- RENAULT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

7701478538

producent:

RENAULT

Indeks: REN 7701478538
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Filtr oleju
Nazwa: FILTR OLEJU OPEL RENAULT 2.3 CDI/DTI 10-
Opis: sil.2,3dCi/CDTI MASTER IV, OPEL VIVARO
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: : HU618X
Numer dostawcy: 7701478538

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju opel renault 2.3 cdi/dti 10- 7701478538 RENAULT

numery OEM:
RENAULT      7701478538
RENAULT      82 00 362 442

Zastosowanie filtr oleju opel renault 2.3 cdi/dti 10- 7701478538 RENAULT w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju opel renault 2.3 cdi/dti 10- 7701478538 RENAULT:

2025-05-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-01-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-10
 5/5
OK

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.