Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 515201 ruville/fag

Koło pasowe, wał korbowy 515201 RUVILLE/FAG

515201 Koło pasowe, wał korbowy RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

515201

producent:

RUVILLE/FAG

Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych
średnica [mm]: 153,00
Szerokość [mm]: 34,00
Ilość żeber: 6
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 515201 RUVILLE/FAG

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RUVILLE 515201
numery OEM:
CITROËN      0515.P8
CITROËN      0515.T0
CITROËN      0515.TO
CITROËN      0515.V4
CITROËN      0515.V7
CITROËN      0515.V8
CITROËN      0515P8
CITROËN      0515T0
CITROËN      0515TO
CITROËN      0515V4
CITROËN      0515V7
CITROËN      0515V8
FORD      1147683
FORD      1319519
FORD      1369546
FORD      1473366
FORD      1485765
FORD      1517976
FORD      2S6Q-GB319-AA
FORD      2S6Q-GB319-AD
FORD      2S6QGB319AA
FORD      2S6QGB319AD
FORD      3M5Q-6B319-CB
FORD      3M5Q-6B319-CC
FORD      3M5Q6B319CB
FORD      3M5Q6B319CC
MAZDA      Y401-11-401A
MAZDA      Y401-114-01A
MAZDA      Y40111401A
PEUGEOT      0515.P8
PEUGEOT      0515.T0
PEUGEOT      0515.TO
PEUGEOT      0515.V4
PEUGEOT      0515.V7
PEUGEOT      0515.V8
PEUGEOT      0515P8
PEUGEOT      0515T0
PEUGEOT      0515TO
PEUGEOT      0515V4
PEUGEOT      0515V7
PEUGEOT      0515V8
SUZUKI      12610-69K00
SUZUKI      12610-73J03
SUZUKI      1261073J03
VOLVO      3125 1290
VOLVO      31251290
VOLVO      3127 2289
VOLVO      31272289
MINI      11 23 7 801 979
MINI      11237801979

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 515201 RUVILLE/FAG w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.