Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 515302 ruville/fag

Koło pasowe, wał korbowy 515302 RUVILLE/FAG

515302 Koło pasowe, wał korbowy RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

515302

producent:

RUVILLE/FAG

Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych
średnica [mm]: 180,00
Szerokość [mm]: 35,00
Ilość żeber: 6
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 515302 RUVILLE/FAG

Osuszacz klimatyzacji OPEL VIVARO A RENAULT TRAFIC II 2.0/2.0D/2.5D 01.06-
numery OEM:
OPEL      55351711
OPEL      56 14 415
OPEL      56 14 437
OPEL      5614415
OPEL      5614437
OPEL      6 14 411
OPEL      6 14 444
OPEL      614411
OPEL      614444
OPEL      90528648
OPEL      91 28 177
OPEL      9128177
SAAB      55 351 711
SAAB      55351711
VAUXHALL      55351711
VAUXHALL      56 14 415
VAUXHALL      56 14 437
VAUXHALL      5614415
VAUXHALL      5614437
VAUXHALL      6 14 411
VAUXHALL      614411
VAUXHALL      90528648
VAUXHALL      9128177

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 515302 RUVILLE/FAG w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.