Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » QCD23 quinton

Koło pasowe, wał korbowy QCD23 QUINTON

QCD23 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QCD23

producent:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:152
Szerokość [mm]:46
Ilość żeber:6
Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD23 QUINTON

numery OEM:
OPEL      06 14 411
OPEL      55 351 711
OPEL      56 14 415
OPEL      56 14 437
OPEL      6 14 411
OPEL      6 14 441
OPEL      6 14 444
OPEL      9 12 817 769
OPEL      90 528 648
OPEL      91 28 177
OPEL      95 44 461
SAAB      55 351 711
SAAB      9 128 177
SAAB      9 544 461

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD23 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.