Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10271 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10271 ORIGINAL IMPERIUM

10271 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
275.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10271

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 178,8
Ilość żeber 5
Masa [g] 2283
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 163,6
Średnica wewnętrzna [mm] 35
Szerokość 1 [mm] 45
Szerokość 2 [mm] 34
nr EAN 8033989015842

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10271 ORIGINAL IMPERIUM

KOŁO PASOWE WAŁU KORB IMPERGOM 10271 OPEL ASTRA VECTRA C,ZAFIRA
numery OEM:
OPEL      0614411
OPEL      09128177
OPEL      55351711
OPEL      5614415
OPEL      5614437
OPEL      614411
OPEL      614441
OPEL      614444
OPEL      90528648
OPEL      9128177
OPEL      912817769
SAAB      4772901
SAAB      9544461
VAUXHALL      09128177

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10271 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10271 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.