Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » V40-8115 vaico

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V40-8115 VAICO

V40-8115 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität VAICO
315.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

V40-8115

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 45
Parametr 6PK
Ilość żeber 5
Ø koła pasowego [mm] 151,1
Ciężar [kg] 2,1583
nr EAN 4046001355431

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V40-8115 VAICO

numery OEM:
OPEL      00614 411
OPEL      05614 415
OPEL      05614 437
OPEL      06 14 411
OPEL      09128 177
OPEL      55 351 711
OPEL      56 14 437
OPEL      5614415
OPEL      614411
OPEL      9 128 177
OPEL      90528648
OPEL      9128177
SAAB      47 72 901
SAAB      95 44 461
VAUXHALL      09128177

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V40-8115 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.